Wiosna – spotkanie Akademii Lagom w Weranda Home 17.04.2021

Wiosna – spotkanie Akademii Lagom w Weranda Home 17.04.2021

W otoczeniu pięknej i kojącej natury pracowaliśmy nad uwalnianiem stresu, gniewu, złości i wszelkiego napięcia. W gościnnych wnętrzach Weranda Home, rozmawialiśmy o równowadze, harmonii i umiarze. Odpowiadaliśmy na kilka istotnych pytań: Czy umiar leży w połowie? Czy tylko poprzez skrajne działania jesteśmy w stanie być bardziej zdrowi i szczęśliwi? Na czym polega równowaga w życiu według jednej z najstarszych nauk na świecie? Co wiemy na temat nicnierobienia?

Monika Łuczak zachęciła nas do praktykowania uważności i samoakceptacji. Zaproponowała techniki relaksacyjne i przekazała wiedzę, dzięki której lepiej zrozumieliśmy istotę działania naszego umysłu. Zainspirowani tą wiedzą uczyliśmy się jak w naturalny sposób przechodzić z trybu działania w tryb bycia, a tym samym wzmacnialiśmy naszą odporność fizyczną i psychiczną.

Kamila Popadowska odkryła przed nami tajniki życia w zgodzie z naturą 5 żywiołów, która jest nieodzowną częścią każdego z nas. Przekazała cenne informacje z dziedziny dietetyki i psychosomatyki, które po zastosowaniu przyczyniają się do lepszego poznania samego siebie i cudownego działania otaczającej nas natury. Przekazała nam proste techniki i porady dietetyczne wspierające organizm, szczególnie wiosną.

Renata de Scarpa nauczyła nas jak dzięki naturalnym metodom jakimi są refleksologia i aromaterapia (dzięki zastosowaniu naturalnych olejków eterycznych doTERRA) możemy pomóc sami sobie, naszym dzieciom i naszym bliskim przy różnych dolegliwościach.

Miłosz Brzeziński zainspirował do nicnierobienia. Udowodnił, że „Nie zrobienie niczego przez cały dzień nie jest sztuką. Sztuką jest czasem nie zrobić nic przez cały dzień, już od rana ustalając czas spontaniczny, bez celu i bez wyrzutów sumienia na końcu…”

Odpowiedzieliśmy na wiele pytań, oto kilka z nich:

– jak zmienić nawyki żywieniowe i przestać być na diecie?
– jak jeść i pić wiosną?
– jaki związek ma wątroba z wiosną?
– jak wątroba wpływa na nasze samopoczucie i emocje?
– jak oczyścić wątrobę i kiedy to zrobić najlepiej?
– co zakwasza organizm zarówno w jedzeniu jak i w stanach emocjonalnych
– jak pracować z emocjami: gniewem, frustracją czy poczuciem niespełnienia?
– czym są emocje i dlaczego są nam bardzo potrzebne?
– co wspólnego z wątrobą ma Mindfulness?
– jak wspierać wątrobę i pęcherzyk żółciowy nie tylko wiosną?
– dlaczego nicnierobienie jest sztuką?
– i wiele innych

Rytm dnia


Jako że propagujemy i inspirujemy do wspierania naszego zdrowia i życia w harmonii i równowadze w zgodzie z zegarem dobowej aktywności narządów według Tradycyjnej Medycyny Chińskiej rytm dnia naszego spotkania przygotowaliśmy także w oparciu o te wartości.

Sobota 17.04.
10:00-10:20 Przywitanie się z uczestnikami spotkania
(9-11 maksimum energetyczne śledziony, w TCM to najważniejszy narząd trawienny. Powinniśmy już być po obfitym i ciepłym śniadaniu)
10:20-11:45 Kamila Popadowska – element Drzewa / Wiosna wg TCM
(9-11 maksimum energetyczne śledziony, od godziny 10:00 nasza zdolność koncentracji i uczenia się jest najwyższa. W tym czasie jesteśmy najbardziej wydajni i chłonni. Rozpoczynamy wspólnie dzień od spotkania z TCM, Kamilą i Wiosną)
11:45-12:10 FIKA – przerwa ciasteczkowa
(11-13 maksimum energetyczne serca. Około godziny 12 nasza koncentracja będzie powoli słabnąć, to dobry czas na przerwę, pożywne ciasteczko i herbatkę ziołową. To czas najwyższej pracy serca, które nie potrzebuje dodatkowego stymulatora jakim jest kawa. Zalecamy umiar.)
12.10-13:10 Monika Łuczak – Mindfulness / emocje gniew, złość, frustracja, zobojętnienie jak nimi „zarządzać”
(11-13 to idealny czas na rozmowy, narady, konferencje. Zapraszamy zatem na spotkanie z Mindfulness.)
13:10-14:00 Lunch
(13-15 maksimum energetyczne jelita cienkiego. Popołudniowa senność w tym czasie często za sobą pociąga spadek motywacji, mózg wydziela hormon snu melatoninę, a zdolność koncentracji spada. Zapraszamy na obiad)
14:00-15:30 Spacer w lesie / skarby natury / praktyka uważności / medytacja w ruchu / shinrin yoku
(13-15 maksimum energetyczne jelita cienkiego. Po posiłku unikamy forsownego wysiłku fizycznego, układ odpornościowy działa teraz na pełnych obrotach i zapewnia najwięcej przeciwciał. W tym czasie najlepiej wykonywać tylko lekkie czynności, aby nie zakłócać trawienia. Idziemy na spacer do lasu)
15:30-17:00 Miłosz Brzeziński – nicnierobienie nie jest po nic.
(15-17 maksimum energetyczne pęcherza moczowego. Około godziny 16 krzywa wydajności znów się wznosi, a pamięć długotrwała osiąga swój popołudniowy szczyt, zapraszamy zatem na spotkanie z Miłoszem i nic nierobieniem)
17:00-18:15 Renata De Scarpa – aromaterapia, jak wspierać się wiosną
(17-19 maksimum energetyczne nerek. W tym czasie znów nasza wydajność spada, funkcje organizmu spowalniają, nastaje rozluźnienie. To idealny czas na spotkanie w przyjaznym towarzystwie, relaks i miłe rozmowy. Proponujemy relaks z aromaterapią)
18:20-19:00 Kolacja
(17-19 maksimum energetyczne nerek. Wieczorem już nie spożywamy bardzo obfitych posiłków, raczej ciepłe zupy i bardziej lżejsze potrawy. Śledziona i żołądek to docenią. Dbamy przede wszystkim o miłą atmosferę z rodziną lub przyjaciółmi).
19:00-20:00 Monika Łuczak – Mindfulness / wieczorna medytacja
(19-21 maksimum energetyczne osierdzia. Od godziny 19 tętno i ciśnienie krwi spadają, organizm uspokaja się i szczególnie teraz potrzebuje harmonii. Zapraszamy na wieczorną sesję Mindfulness).
20:00 relaks / ognisko
(19-21 maksimum energetyczne osierdzia. Narządy trawienne znajdują się już w fazie odpoczynku i pracują na minimalnych obrotach. Właśnie w tym czasie kiedy spada z nas napięcie dnia nie powinniśmy spędzać czasu przed telewizorem ani komputerem. My zapraszamy na ognisko w przyjaznej atmosferze).

Dla tych, którzy postanowią zostać z nami nieco dłużej

Niedziela 18.04

7:00-9:00 śniadanie
(7-9 maksimum energetyczne żołądka. To właśnie teraz jest najlepsza pora na pożywne śniadanie, bo cały układ trawienny aktywizuje się po czasie nocnego spoczynku. Nasz organizm potrzebuje substancji odżywczych. Przez żołądek do zdrowia.) Smacznego.

10:00-11:00 Monika Łuczak Mindfulness / poranna medytacja
11:00 czas wolny
12:00 wymeldowanie lub możliwość indywidualnego przedłużenia pobytu.